Which Bike Helmet Is The Best? (TEST)


– What’s the best bike helmet
to wear in a sword fight? – Let’s talk about that. (alarm rings)
(playful theme music) (fire blasts) Good Mythical Morning. – Bicycles, they’re a great
way to get around town while also getting some
exercise, being eco-conscious, and putting undo stress on your grundle. – Okay, well today
we’re not gonna help you de-stress your grundle,
but we are gonna help you protect that noggin by
determining the best bike helmet you can get for under $100. It’s time for– ♪ I’m on a highway to hel ♪ ♪ Met ♪ ♪ To see which one’s the best ♪ – Okay now we’ve developed
a series of rigorous but in absolutely no way
frivolous bike helmet test. Somebody may get hurt. I hope it’s not me. Perhaps I should wear a helmet. – Ho! We’re gonna eliminate the
worst performing helmet in each round until we
have one winner remaining. – Here are the helmets that
we’re gonna be testing. The Bel Adult Quake bike helmet at $35. – [Rhett] The Kali protective Chakra Plus bike helmet for $50. – [Link] The Bern Lennox at $60. – [Rhett] The Abus Hyban Urban helmet with integrated LED taillight for $70. – [Link] And the Giro Hex
mountain bike helmet at $80. – To the bike safety zone! – We’re on our rooftop. – Now you could ride
your bike on the street, but then you’ve gotta contend with cars, so you should be riding
on the top of buildings. You should be a roof rider.
– Roof rider! – And if you are a roof
rider, you wanna have a helmet that will protect your head if
you fall off of the building. – So we have weighted
these helmets with a bunch of eggs to represent your
highly crackable head and we’re gonna toss ’em
to the ground and see how they withstand the drop. (rock music) – Three.
– Okay. – Two, one. (angelic choral music) (helmets thumping) – [Link] Woo! – Oh.
– What a mess! – [Rhett] A lot of brains. – All right, let’s suss it out. – Okay I think it’s safe to say that all of these people were injured. We have in this first
one which is the Giro, we have two fully in tact eggs. Okay for this one which is the Abus, or Abbis, we’re not really sure. – [Link] Looks like a
vulture got in there. – (chuckles) We have no in tact eggs. Okay so this is at the bottom right now. – All right and for the Kali. Not in tact. In tact. – Oh, okay.
– The Bel. – [Rhett] Oh look at that. Just like just a regular nest down there. – [Link] No they’re all bursted. – Except–
– There’s one. – One full in tact. – One fully in tact. (smashes egg) Until right there, okay. And finally the Bern. Ah, there ain’t nothing
in tact in here, man. – [Rhett] Okay so it’s down
to the Abus and the Bern. – With the Bern, a lot of
the brains exited the nest. – Right, if you’re
gonna crush your brains, you at least want them to
stay inside of the helmet. – There’s lots of mixed up brains but they’re still in there. So it’s pretty clear to me. The Bern gets burnt. (rock music) Let’s say you got a paper route in Arizona and you partied too hard at your company July 4th celebration, so you
wake up the next day at noon and you’re like, I’ve
gotta deliver these papers, but what the crap, it is hot! – Yes and you don’t want
your human head to cook inside of your helmet and
human heads are expensive so instead of those we’re using steaks, along with these heat guns. We’re going to eliminate the
helmet that lets the steak cook the most. Fire up your guns, Link. (heat guns whirring) – All right, even heat on both of these. Ooh that’s hot. – Now, you may be tempted to
say, hold on a second, guys. The one with the ventilation
should be the most cooling, because that would let in the most air. You may have even gone as far
as to already comment that. You know what, you’re wrong,
because the ventilating slits actually let heat in
and they cook your brain as if it were a steak. – Stop trying to be
right about everything. – This is science! – My arms are getting tired. I’m not commenting about that. – Now I am noticing some crispiness. A little meltiness on
the helmets themselves. At least these two. – That smells bad. – (chuckles) Yeah, you wanna
start thinking it smells good and then you smell the burning helmet. – Ugh. Ugh! – Okay, let’s stop. Heat guns off. – All right, let’s start
over here with the Kali. Woo that’s hot! There we go. Now if I look at this steak
even from the back right there, there’s a little bit of
cookage but not much at all. The Abus, Abus kadabbus. – That’s pretty good as well. It’s cooked a little
bit more in the front. – It’s cooked more. – It’s a little bit closer
to the cerebral cortex where you make your decisions. Let’s check out the Bel. Oh wow. – [Link] Whoa. – We got a pretty cooked steak here. Bel, not faring well. – No and look at the helmet itself. You really blasted that spot, but that’s how the sun would do it. – Yeah you would be down
to just reptilian functions at this point. You would be running on instinct. And now we’re gonna get into the Giro. Is it Jee-ro, is it Jai-ro? Is it hero? – Gee-ro. – Gee-ro. – [Link] Guy-ro. – [Rhett] Oh, oh, oh, it’s
pretty cooked as well. – [Link] Yeah, it is. – But I can tell right off the bat, the Bel is cooked more, man. Okay, just as a final check here, these are all the steak brains. – Mine look great. – Mine are both pretty cooked but I think we can definitely see that
the Bel got the most cooked. Therefore, your brain
would be the most cooked, and therefore Bel, I’m sorry,
you made it to round two, but now you’re eliminated. – You know. (rock music) The helmets aren’t the
only thing you might need a helmet to protect your head from. Sometimes you might be
biking with your friends, take a wrong turn, and end
up in a bad neighborhood. – Did somebody say bad neighborhood? – I did, yes. – Yeah, this is a real bad
neighborhood, you know why, because we all walk around with swords. – Who are you? – My name is Paul. And there was a–
– Hey Paul. – There was a shipment
of swords in a truck and it fell over and we all got a sword. We’ve been carrying swords for years. – Okay, you seem like a nice enough guy– – We don’t put up with
things in our neighborhood, like, for instance, this
little part of children that are riding through my neighborhood without their parents. They shouldn’t be doing that. They need to be taught a
lesson, get out of the way. (angelic choral music) (grunts) – What the crap, Paul? – Yeah, take that! He’s still got a thumbs up. He hasn’t learned his
lesson but you know what? I’m gonna teach it to his little friend. (angelic choral music) (sword thumping) – Ooh. – These kids are tough. They stay up on the bikes. I’ve never seen it before. Never happens like this. (angelic choral music) (sword thumping) Hyah! – Yeah, good one! That’s a bad one. – That kid has a tough helmet.
– Yeah! It was so resilient. – Very impressive. – You did not get through it. – No, never happened before. – [Link] It’s amazing. This one’s definitely going
through to the next round. The Giro’s got a nice slice on it, so we may be, how do I get this thing off? – Well there’s a little
strap and you just undo it. Like all helmets.
– Thank you. – [Rhett] This kid has another problem he should see someone about. – [Link] Let’s take the Kali off too, ’cause I don’t know if
the, oh look at that. If you look at the–
– It’s a nice slice there. – So this helmet, it definitely
went all the way through. Did that one go all the way through? – [Rhett] Oh yeah. – Oh yeah, well this
has got a bigger slice on the styrofoam, which means
that the Kali is eliminated. (rock music) – And now the crush test. – There comes a time in every man’s life when he wants to get out on the road and do a little street tanning
and just spread out there, but hey, don’t forget your helmet, ’cause you don’t know
when some four by four is gonna come creeping
along with its wheels perfectly aligned with your noggin. – Yeah, so we have
strapped watermelons into our two final helmets and
now we’re gonna run over ’em. (rock music) (helmets crushing) – Oh, I think that was them. – [Rhett] That felt good, okay. Oh you know what, the
light’s on on this one. That’s a good sign. – Yeah that one is faring
a lot better than this one. Look at that crush job. Oh my gosh. – There’s a flatness to this. Obviously the noggin has
been completely destroyed. There’s no more thoughts in there. – Oh wow. Look at that flatness. – Now you can see, I mean
obviously fully crushed, but it still has somewhat– – Integrity.
– It has some integrity. – And the light’s still on! – The fact that the light came on. – [Link] I think the results are clear. – Yes, our winner, the
official Good Mythical Morning best helmet is the Abus Hyban urban helmet with integrated LED taillight. – You did, it buddy.
– Oh. – [Link] Gosh. – Thanks for liking,
commenting, and subscribing. – You know what time it is. – What’s up guys, I’m
Rob and this is Milo. We’re from Washington
D.C., currently biking down the Potomic River and it’s time to spin the Wheel of Mythicality. – Ah, that dog doesn’t have a helmet on. – Look happy though.
– Tisk tisk. Click the top link to
watch some BMX bike fails with us in Good Mythical More. – And to find out where the Wheel of Mythicality’s gonna land uh– – (muttering) Gonna land. – [Link] Great things come in twos. Just like the discounted dink
it and sink it diner mug set. Get yours now at Mythical.store.