5 Downhill Mountain Bike Challenges: Scotty Vs Blake

5 Downhill Mountain Bike Challenges: Scotty Vs Blake


– I’m in one of my favourite
zones out here in Spain, and I’ve set Neil and I some challenges. I’m just waiting for him to turn up, and hopefully, I’m gonna win. – Hello. – (laughs) You’re not Neil. – No, I know. I’m Blake. Neil’s not here. – (laughs) Okay, well,
you can stand in for him. I’ve got some challenges. Are you ready? – Oh, I’m ready for some challenges. – It’s you a good thing that
you brought the downhill bike. – I know, right, yeah. I overheard you guys talking. – Yeah, you just thought you’d come. – Yeah.
– [Scott] Cool. The first one is,
there’s a turn down here, and we’re gonna have a roost off. – I love doing roosts. – Can you roost? – I don’t know. Should we try? Challenge. (both laugh)
(blues music) Go on, press play. – Okay. – [Blake] Slow-mo, what? That’s pretty good. – That was nice. That was a good bit of roost, yeah. – Damn. – Okay, should we see mine? – Yeah, let’s see if you’ve got roost. – Yep. (both groan) We need an independent adjudicator, but I think I’m gonna put my
phone in my pocket ’cause … – I think you need more roost, dude. – Yeah, I need more roost. We’ll give it one nil to you. – Oh, I see a jump. I see a challenge. Let’s trick this. – Yeah. Specific trick? – Tabletop? – Okay, yeah, I can deal with that.
– [Blake] Who can get the flattest table on this jump? – I brought my spirit level today. I always take it to the trails. – Oh, wow. – Should be handy, yeah. (blues music) – Oh man, I love tables, and that was sick. Yours looked so good. – Thanks, bro. Coming from a slope-style
athlete like you, I am buzzered, but to make it fair, we’ve got some independent adjudicators. We’ve got Alex, and we’ve got Adrian. So boys, who won? Oh. (Blake whooshes) Thanks, man. Something to work on. Can you make me a video. – Yes, how to tabletop, coming right up. Going from our last
challenge, how to tabletop. I’m gonna show you how to do it, Scott. What you do is approach
the jump with speed, ’cause that’s key. Get as much air as possible. What you do is, you drop your shoulder in, you pull the bike up. (grunts) You squash that leg in, you hold as long as possible, long, and then you just twist
the bars back, you land, and you beat me in the tabletop challenge. – I kind of think that the challenges that you’ve set so far maybe favour the freerider. I’m a racer. Don’t know if you know that. I was, yes, so I’m all about speed. This section right here, you gotta go faster. – I don’t like going fast
between two trees though. – Well, if you want to get another point, you’re gonna have to, dude. (bikes rattle) – All right, Scott. You’ve brought me to this nasty area. Why have you brought
me to this death place? – Well, earlier on, I spotted a little pre-hop. (Blake groans)
It’s a cheeky one out this rostrate. That rock that you can see just up there, you’re gonna jump off that and then land somewhere
in this area right here. – What, in that hole? – In that hole, yeah, and then you’re gonna come in, and you’re gonna make this turn. – This definitely looks like bit out of my comfort zone, this one, to be quite frank. (blues music) (Blake groans) (Scott shouts) – Yeah. – Almost. The track’s over here though. – That was scary though. It all comes down to staying on trail, and I kind of ventured off trail. – Have you got an idea
for the last challenge, ’cause it’s two all. – I’ve got one. It’s a manual challenge. – No peddling, or peddling? – Start from here, roll in. – No, on the manual. – No peddling. – None.
– [Blake] That’s a wheelie. (Scott groans) Should I give him another go? Aw, dude. – With that, I’m gonna take a case, and I’m gonna give you the win. – Thank you, it’s all right. – Well done. – Thanks, dude, you know. – That was a good game though. – That was a very good game. – I think we should do some more. – I think we do. Right, if you want to see a game of bike where he wins doing a manual, click right here. – If you want to watch how to manual, which I’m gonna go home
right now and do myself, then click just down here. Don’t forget to click on
that logo to subscribe ’cause you’ll never miss a video again. If you like these
challenge videos, then … – Give us a thumbs up like, dude.